Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā.

fb-icon

Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā.

fb-icon

Autors: Normunds Avotiņš

Autoķīmijas leģendārais veiksmes stāsts tuvplānā

„Zināt, kurā valstī mums ir ideāli biznesa apstākļi? Ukrainā!” paziņo Wynn’s Belgium reģionālās pārdošanas koordinators Jans Lammenss un paskaidro, ka ideāli biznesa apstākļi tieši šajā valstī ir tāpēc, ka „tur ir draņķīga degviela un daudz vecu automašīnu”. Degvielas kvalitāte Latvijā ir augstāka, toties autoparka vidējā vecuma ziņā varam sacensties ar Ukrainas anti-rekordu.Tātad degvielas piedevu un citas „iekšķīgās” autoķīmijas tirgotājiem paveras plašs darbalauks.

Ja jau vakara filmas televīzijā nepārtraukti pārtrauc dažādu bezrecepšu medikamentu un uztura bagātinātāju reklāmas, tātad Latvijas iedzīvotāji tiem tic un labprāt pērk dažādas „brīnumzāles”, kas, iespējams, tuvina mūs iespējai nodzīvot 120 gadu. Tad kāpēc tas pats nevarētu notikt arī ar auto? Praksē pierādīts, ka daudzas piedevas, piemēram, dīzeļdegvielas pretsalšanas preparāts, pa tiešām labvēlīgi iedarbojas uz automašīnas kalpošanas ilgumu.

Wynn’s centrālā mītne un vienlaikus ražotne atrodas mazā Beļģijas pilsētiņā Sintniklāsā jeb Sint-Niklaas (vērts minēt arī oriģinālo nosaukumu, jo pēc latviskotā nosaukuma to noteikti nav iespējams atrast nekādās kartēs). Ņemot vērā, ka Wynn’s ietilpst Illionois Tool Works konglomerātā ar 18 miljardu dolāru (nepilni 10 miljardi latu) apgrozījumu, privātmāju rajona zaļumos iegremdēto korpusu vajadzētu godāt par rūpnīcu. Taču izejvielas tiek atvestas jau gatavā veidā, un uz vietas notiek tikai sajaukšanas un fasēšanas process, apmēram tāpat, kā galaproduktu iegūst tie degvielas ražotāji, kas neiegūst biodīzeli un nav naftas kombināti. Wynn’s gadījumā gan jāņem vērā arī izpētes un testēšanas nodaļa. Kompānijas nosaukums cēlies no tās dibinātāja amerikāņa Čestjena Vinna vārda. Viņš 1939. gadā dārza šķūnītī uzjauca Wynn’s Friction Proofing Oil. Pildītu stikla pudelēs, Č.Vinns to pārdeva apkārtnes autobraucējiem. Šodien Wynn’s autoķīmiju tirgo gandrīz visās Eiropas valstīs, Āfrikā, Tuvajos Austrumos, Austrālijā un NVS.

Pat autobusu parkos

Lai gan Wynn’s ražo desmitiem dažādu produktu, sākot ar radiatora sūces likvidētājiem un beidzot ar kondicionētāju tīrītājiem, lielāko apgrozījumu veido tieši degvielas piedevas. Reģionos ar šaubīgu degvielas kvalitāti Wynn’s produkts nr. 1 ir Fuel Supremium, ko ražo atsevišķi benzīnam un atsevišķi dīzeļdegvielai. Reģionos ar augstu gaisa mitrumu un ilgām ziemām, šādā reģionā atrodas arī Latvija, lielākais pieprasījums ir pēc tādiem līdzekļiem kā Ice Proof For Diesel. Wynn’s speciālisti apgalvo, ka tas pat par 20% samazina dīzeļdegvielas parafinizēšanos salā. Lai ko tas arī nozīmētu, Beļģijā Ice Proof For Diesel ražo pat industriāla mēroga iepakojumos, t.i. 200 litru mucās. Šāds tilpums paredzēts autobusu parkiem un kravas tehnikai. Tikpat pieprasīts ir Wynn’s Dry Fuel, kas paredzēts kondensāta ūdens frakcijas likvidēšanai jebkurā šķidrajā degvielā. Pavisam nesen tai pievienojies Fuel Biocide, ļoti specifisks preparāts lielu degvielas tvertņu (piemēram, motorjahtas) attīrīšanai no nosēdumiem.

Arī amatieriem

Fotografēt ražotnē ir aizliegts, bet laboratorijās stipri ož pēc petrolejas – tā ir degvielas piedevu sastāvdaļa. Vai tiešām tas viss paredzēts tikai 15 gadu veciem automobiļiem? Nebūt ne, arī autoķīmijas ražotāji spiesti iet līdzi laikam. Moderniem auto ir modernas problēmas, kuru ārstēšanai Wynn’s izstrādājis profesionālo piedevu līniju XP3. «Profesionālās līnijas produktus mēs nepārdodam veikalā, bet gan piegādājam pa tiešo autoservisu tīkliem. Starp tiem ir arī autoražotāju oficiālie servisi,» stāsta J. Lammenss. Benzīna dzinēji ar tiešo degvielas iesmidzināšanu vairs nav nekāda eksotika, taču sprauslu attīrīšanu ar Wynn’s izstrādāto ķīmiju drīkst veikt tikai apmācīts profesionālis. EGR jeb atgāzu recirkulācijas vārsts daudziem šķiet kā tumšs svešvārds līdz mirklim, kad automašīnai sāk trūkt jaudas, bet servisa meistars noliek automašīnas īpašnieka pārsteigto acu priekšā simtos latu izteiktu verdiktu. Wynn’s izstrādājis īpašu EGR attīrīšanas aerosolu kā benzīna, tā dīzeļa dzinējiem, taču atkal – stingri jāievēro lietošanas instrukcija. Skaidrs ir viens – ieraugot plauktā violetu Wynn’s pudelīti, ziniet, tas ir preventīvs līdzeklis, savukārt melns flakons domāts profesionāliem automašīnu aprūpētājiem un jālieto brīdī, kad jau «iedegusies lampiņa».

Zāles filtriem

Wynn’s Belgium reģionālās pārdošanas koordinators gan atzīst, ka vairākums Wynn’s produktu nav unikāli un tiem ir konkurentu analogi. Tomēr pērn beļģi startēja ar ko vēl nebijušu – dīzeļauto kvēpu filtru tīrītāju. Par DPF sauktā ierīce atrodas atsevišķā izpūtēja bundulī (vai divos), uzkrāj izplūdes gāzu kvēpus un periodiski tos sadedzina. Diemžēl pilsētas satiksmē pēdējā fāze bieži izpaliek, tāpēc nosprostoti DPF filtri sagādā galvassāpes transportlīdzekļu īpašniekiem. Risinājumu nav daudz – vai nu pirkt jaunu filtru, kas atkarībā no markas un modeļa maksā 700–1500 latu, vai arī «amputēt» to, par darbu un vadības bloka pārprogrammēšanu samaksājot 200 latu. Diesel Particulate Filter Regenerator esot izmēģinājuši Audi/VW servisi Lielbritānijā, kur izdevies attīrīt par 88% aizaugušu filtru. „Mūsu līdzeklis atšķiras no citiem līdzīgiem ar to, ka neveido rūsu filtra iekšpusē,” lepojas J. Lammenss. Katram gadījumam Wynn’s papildinājis arsenālu ar industriālo piedevu satiksmes autobusiem Diesel Power 3. Cērijs tā sastāvā ievērojami pazemina kvēpu sadegšanas temperatūru.

  • Alca/Heiner
  • ArmorAll
  • Aspen
  • Astonish
  • Bar`s
  • Bosch
  • Bottari
  • Concept
  • Laser
  • Osram
  • Pitstop
  • STP
  • Tesa
  • Trico
  • Turtle wax
  • WD-40
  • WUNDER-BAUM