Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā.

Facebook Instagram

Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā.

Facebook Instagram

Nav noslēpums, ka daudzu automašīnu īpašnieku viens no vaļaspriekiem ir sava dzelzs rumaka pašrocīga kopšana un uzpasēšana. Galu galā – pat ja tas tiek veikts tikai pienākuma pēc, nevienam vairs nav šaubu, ka rūpes par automašīnu ilgtermiņā noteikti atmaksājas. Tomēr, pastāv vairāki mīti par to, kā vispareizāk kopt savu auto. Kuri ir patiesi, un kuri – ne? To centās noskaidrot auto preču un peiderumu vairumtirdzniecības uzņēmums SIA „Getz Bros. & Co. (Latvia)” par ekspertu pieacinot Fiat, Alfa Romeo un Jeep oficiālais pārstāvja Latvijā - SIA „Autobrava” - direktoru Andri Sivicki.

1. Automašīnu nav nepieciešams vaskot.

Nē, tā nav. Automašīnu nepieciešams vismaz divas reizes gadā ievaskot, bet iespējams, ka arī biežāk – tas atkarīgs no tā, pa kādiem segumiem (asfalts vai grants) ikdienā tiek brauks. Krāsas kārta bez vaska pārklājuma tiek regulāri bojāta apkērtējās vides nelabvēlīgo apstākļu ietekmē. Ja ir vēlme, lai automašīnas virsbūve kalpotu pēc iespējas ilgāk, vasks jāuzklāj, lai tas darbotos kā aizsargkārta porām, kuras ir atvērušās vai robiem, kuri ir lakas kārtā.

2. Mašīnu var mazgāt ar trauku mazgāšanas līdzekļiem.

Nē, tā nav. Saimniecības ķīmija, pat maigi trauku mazgāšanas līdzekļi, izlaužas caur taukvielām, mazgājot virsmas karstā ūdenī. Mazgājot auto virsbūvi ar šādu ķīmiju var tikt bojāta vai pilnībā noņemta vaska aizsargkārta, atstājot virsbūves aizsarglaku uzņēmīgu pret ārējo faktoru kaitīgo ietekmi. Auto kosmētika ir veids kā cīnīties ar ārējās vides izraisītajiem nelabvēlīgajiem faktoriem, paildzinot auto virsmu mūžu: novērš defektus (slīppastas, atjaunotāji, koriģējošie zīmuļi, vaski), tīra un atjauno (šampūni, pulieri, spodrinātāji, tīrītāji), sargā (vaski, aizsargklājumi, pulieri).

3. Auto kosmētikas cenai nav nozīme.

Nē, tā nav. Uz katra auto kosmētikas iepakojuma picējam ir iespēja iepazīties ar visu preces sastāvu – par to, vai tas ir pietiekami kvalitatīvs jau atbild ražotājs. Tomēr, līdzīgi kā citās preču grupās, arī auto kosmētikā cena simbolizē pievienoto piedevu kvalitāti – līdzīgi, kā ir degvielas ar vai bez papildpiedevām. Viens no elementāriem lielumiem, kā izmērīt, vai, piemēram, auto šampūns ir kvalitatīvs, ir tā koncentrācija – iespējams, šampūns, kas maksā Ls 1 ir tādā pašā tilpumā, kā tas, kurš makša Ls 3, tomēr tā koncentrācija ir tik vāja, ka pietiks daudz mazākam mazgāšanas reižu skaitam. Vēl viens šampūna kvalitātes indikators ir iespēja to nomazgāt – vai uz virsbūves pat pēc kārtīgas skalošanas nepaliek balti pleķi. Kā arī šampūna sastāvdaļām ir jābūt videi draudzīgām.

4. Nav vērts kopt riepas un diskus, jo tie tūlīt tāpat paliks netīri atkal.

Nē, tā nav. Viens no redzamākajiem elementiem automašīnas virsbūvē ir diski – nereti mazgāšanas procesā tie tiek atstāti novārtā, lai gan tieši rūpīga un regulāra disku tīrīšana var būtiski paildzināt to mūžu un estētisko izskatu. Diski ir viena no netīrākajām auto daļām, jo papildus satiksmes piesārņojumam, pie tiem mēdz piecepties bremžu putekļi, darva no asfalta, un augstās temperatūras veicina arī virsmas oksidāciju. Lai pēc iespējas precīzāk nomazgātu diskus un attīrītu tos no netīrumiem, ieteicams lietot speciālus disku tīrīšanas līdzekļus, nevis virsbūves šampūnus. Nopietnākam disku remontam, lieti noderēs disku pulieri, kuru sastāvā esošās maigās abrazīvās daļiņas noņem krāsas bojājumus un oksidējušos slāni, padarot diska metāla virsmu mirdzoši spožu. Otrs virsbūves elements, kas nereti tiek atstāts novārtā automašīnas mazgāšanas laikā, ir riepas. Riepu speciālisti rekomendē gan vasaras, gan ziemas riepas mainīt ik pēc 4 gadiem, tomēr šajā laikposmā ir iespējams tās uzturēt gan vizuālā, gan tehniskā kārtībā arī ar dažādiem auto kosmētikas kopšanas līdzekļiem. Galvenais riepu kopšanas līdzekļa uzdevums ir veidot UV aizsargfiltru, kas novērš gumijas izbalēšanu un plaisāšanu. Tomēr būtiski arī regulāri ar automašīnu braukt – līdzko tā ilgāku laiku stāv uz vietas, riepas sāk bojāties.

5. Veci lukturi ir jāmaina.

Ne vienmēr. Tas atkarīgs no tā, vai lukturim ir vai nav lēca. Gadījumos, kad noput lēca, luktura stiklu var tīrīt cik vēlas, bet tas nemainīs gaismas intensitāti. Savukārt, lukturos bez lēcas gandrīz vienmēr ir iespējams ar speciālu līdzekļu palīdzību atjaunot to spožumu. Jārēķinās gan, ka efekts nebūs tik ilglaicīgs, kā nomainot lukturi – maksimums, viens gads, kad lukturis atkal paliks dzeltenīgs. Šim nolūkam labi noder Turtle Wax priekšējo lukturu atjaunošanas komplekts Headlight Lens Restorer Kit, kas apvieno šķidro virsmas atjaunotāju lietošanas ērtumu un ātrumu ar atjaunojošo sūkļu iedarbības efektivitāti.

6. Kabrioletu jumti nav jākopj.

Nē, tā nav. Nepietiekama vērība pret šo īpašo auto kategoriju var maksāt dārgi. Labi kopts nolaižamais jumts (apstrāde vismaz reizi gadā) kalpos līdz pat 10 gadiem, bet pavirša attieksme var būt par iemeslu daudz ātrākai dārgā jumta nomaiņai. Uz kabrioletu jumtiem laika gaitā sakrājas gan satiksmes radītie nosēdumi, gan putnu izkārnījumi, kas arī bojā jumta virsmu. Papildus, bojāts jumts ļauj ūdenim nokļūt salonā, nodarot kaitējumu sēdekļiem, paklājiem un atsevišķos gadījumos veicinot rūsēšanu. Svarīgākais uzdevums attiecībā uz kabrioletu jumtiem, ir maksimāli saglabāt to struktūru un pastiprināt noturību pret dažādiem vides faktoriem. Tāpēc īpaša nozīme ir kabrioletu jumtu kondicionieriem, kuri veido noturīgu, ūdeni atgrūdošu aizsargkārtiņu, samazinot pelējuma sēnītes un miltrasas veidošanos.

 

  • Turtle wax
  • WD-40
  • WUNDER-BAUM
  • Osram
  • ArmorAll
  • STP
  • Aspen
  • Bosch
  • Pitstop
  • Bottari
  • Alca/Heiner
  • Bar`s
  • Astonish
  • Tesa
  • Laser