Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā.

Facebook Instagram

Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā.

Facebook Instagram

Nereti cilvēku, iegādājoties jaunu vai lietotu automašīnu, pavada doma, ka ar šo soli arī ir finalizējušās visas izmaksas, kas saistītas ar rūpēm par savu braucamrīku. Praksē gan viss ir savādāk, jo jārēķinās, ka tikai regulāri kopts un tehniski uzturēts auto kalpos ilgi, un pēc noteikta laika to arī būs iespējams par izdevīgu cenu pārdot. Kādi ir visbiežāk sastopamie mīti attiecībā uz auto tehnisku uzturēšanu, noskaidroja auto preču un piederumu vairumtirdzniecības uzņēmums SIA „Getz Bros. & Co. (Latvia)” par ekspertu pieaicinot Fiat, Alfa Romeo un Jeep oficiālā pārstāvja Latvijā - SIA „Autobrava” - direktoru Andri Sivicki.

1. Iegādājoties automašīnu (arī no salona), uzturēšanas maksājumi beidzās. Nē, tā nav, jo automašīnas pienācīga uzturēšana tehniskā kārtībā prasa regulārus finanšu ieguldījumus. Tie ir gan ieguldījumi, kuri ir acīmredzami – virsbūves krāsojuma kopšana, gan tādi, kuru bojājums jūtams tikai tad, ja remonts jau nokavēts – piemēram, zobsiksnas un motoreļļas maiņa, kā arī regulāra ritošās daļas apkope. Nav vērts iegādāties auto, ja ir skaidri zināms, ka tajā netiks ieguldīti līdzekļi regulārai apkopei. Tas var izsaukt tikai apdraudējumu – gan tiem cilvēkiem, kas ar konkrēto automašīnu pārvietojas, gan citiem satiksmes dalībniekiem. Ir vērts arī atcerēties, ka vairums lietoto automašīnu, kas no Rietumeiropas ieceļo Latvijā, šeit pārsvarā nonāk 3 iemeslu dēļ: tām ir liels nobraukums, dzinēja vai ātrumkārbas defekts vai arī automašīna ir cietusi avārijā. Tāpēc naivi cerēt, ka iegādājoties lietotu automobili, tas būs tik ideālā tehniskā vai vizuālā kārtībā, lai neprasītu papildus finanšu ieguldījumus.

2. Automašīnai nav obligāti nepieciešams salona filtrs. Nē, tā nav. Protams, automašīna turpinās savu darbību arī tad, ja salona filtrs tajā nebūs, tomēr jāatceras, ka filtrs nodrošina to, ka salonā neiekļūst liela daļa satiksmes putekļu, kuri var izraisīt dažādas saslimšanas. Papildus tam, salona filtra neesamība veicinās logu aizsvīšanu mitrā laikā, kā arī nenotiks gaisa cirkulācija.

3. Neoriģinālo rezerves daļu kvalitāte ir tāda pati kā ražotāju izstrādājumiem. Nē, tā nav, ko pierāda fakts, ka gandrīz vienmēr neoriģinālās detaļas kalpo daudz īsāku laika posmu. Attiecīgi, lai arī liekas, ka nauda tiek ietaupīta, pērkot neoriģinālo rezerves detaļu, tomēr gan tās kalpošanas ilgums, gan remonta izmaksas, kuras nāksies atkal segt, mainot detaļu pret jaunu, sasummējot iznāks lielākas nekā tad, ja tiek iegādāta oriģinālā detaļa.

4. Automašīnas virsbūve var netikt mazgāta vairākus mēnešus un tai netiks nodarīti nekādi bojājumi. Nē, tā nav, jo sevišķi, ja runa ir par pēcziemas periodu, kad automašīnas virsbūve ir saņēmusi regulāru skrāpēšanu no sāls un citiem ceļu tīrīšanas līdzekļiem. Šie nosēdumi ir uzkrājušies visās iespējamās automašīnas spraugās un vietās, kur veidojas nogulsnes. Tomēr, arī vasarā netīrumi spēj nodarīt skādi automašīnai. Piemēram, tie ir nogulsnējušies uz automašīnas šasijas un brīdī, kad tā kļūst mitra (lietus, rasa), ūdens sajaucas ar netīrumiem un notiek korozijas process.

5. Vējstikla kvalitāte neietekmē logu slotiņu darbību. Nē, tā nav, jo vējstikls, kurš ir bojāts, daudz ātrāk sabojās vējstiklu slotiņas, jo to gumija tiks ātri nobružāta. Arī vējstiklu slotiņas cena, protams, nosaka tās kalpošanas ilgumu – kvalitatīvu izstrādājumu sastāvā ir gumija, kas izgatavota no īpaši izturīga materiāla un tik ātri nepakļaujas ārējās vides nelabvēlīgajiem faktoriem. Šādas slotiņas arī ilgāku laiku spēj nodrošināt savu funkciju, pat ja vējstikls ir jau bojāts.

6. Nav nekāda atšķirība starp dīleru un pārējiem servisiem. Nē, tā nav. Dīleru servisi īpaši pievērš uzmanību savu sniegto pakalpojumu kvalitātei. Tikai dīleriem pieejamā tehniskā informācija, darbinieku apmācības programmas un klientu lojalitātes standarti garantē rezultātu. Regulāras personāla apmācības palīdz perfekti pārzināt konkrētās markas automašīnu, nevis mācīties uz nezināmās markas automašīnu, kā tas nereti gadās servisos, kur specializēta tehniskā informācija nav pieejama un darbinieku apmācībā netiek ieguldīti līdzekļi.

7. Lietota automašīna ir lētāka uzturēšanā. Nē tā nav. Jaunas automašīnas uzturēšanas izdevumi aprobežojas ar apkopju izmaksām, ko nevarētu teikt par lietotām automašīnām. Ņemot vērā stāvokli, kādā Latvijā ierodās Eiropas lietotās automšīnas, droši var rēķināt remonta izdevumiem līdzekļus. Lietotas automašīnas gadījumā dzinēja vadības bloks būs vien jāmaina tērējot savus līdzekļus. Un šī nav vienīgā detaļu, kuru var nākties nomainīt. Saliekot kopā izdevumus gada griezumā, sanāk, ka lietot jaunu mazu automašīnu ir lētāk.

8. Ar mazu automašīnu nav droši braukt. Šāds apgalvojums bez pamatojuma noteikti neatbilst patiesībai. Mūsdienu automašīnu drošības tiek baudīta krietni nopietnāk nekā tas notika desmit gadus atpakaļ. Maza mūsdienu automašīna, kura ieguvusi piecas zvaigznes drošības testos, atbilst daudz augstākām normām, nekā desmit gadus vecs un liels auto. Mūsdienās ir jāizvērtē savas nepieciešamības ar veselā saprāta palīdzību - pilsētas dzīvē maza automašīna ir krietni izdevīgāka un drošāka.

9. Ūdeni var liet dzesēšanas šķidruma vietā. Nē, tā nav. Ūdens izraisa kopējo dzesēšanas sistēmas koroziju, turklāt vārīšanās temperatūra ūdenim ir zemāka nekā dzesēšanas šķidrumam.

10. Ūdeni var liet logu mazgājošā šķidruma vietā. Nē, tā nav. Logu mazgātājšķidrumam ir pievienotas piedevas, kuras palīdz tīrīt vējstiklu dažādos laika apstākļos. Lietojot vējstiklu mazgājošos šķidrumus, mēs saudzējam slotiņas un pašu vējstiklu. Jeb, citiem vārdiem sakot, mēs sargājam sevi un citus satiksmes dalībniekus.

  • Turtle wax
  • WD-40
  • WUNDER-BAUM
  • Osram
  • ArmorAll
  • STP
  • Aspen
  • Bosch
  • Pitstop
  • Bottari
  • Alca/Heiner
  • Bar`s
  • Astonish
  • Tesa
  • Laser